Derfor hænger du fast i dårlige vaner - Nygaard Smykker

Følg Nygaard Smykker

Dit personlige smykke - Feel Free to be you

Derfor hænger du fast i dårlige vaner

Jeg starter fra på mandag……

Fra på mandag går jeg på slankekur.

Fra i morgen vil jeg ikke længere skælde så  meget ud på mine børn.

Fra i morgen vil jeg være bedre til at sige ‘nej’.

Fra i morgen stopper jeg med at ryge.

Kender du godt det her?

Du vil så gerne slippe af med dine dårlige vaner.

Men……

igen fik jeg spist for meget slik

igen mistede jeg overblikket og skældte ud på børnene

igen fik jeg sagt ja til en aftale eller en opgave som jeg ikke gider eller kan magte.

Selvom det var lige i går at du lavede en aftale med dig selv om at ændre den dårlige vane, så sidder du i saksen igen. Nu har du så gentaget den dårlige vane OG du kan slå dig selv i hovedet med at være for viljesvag til at ændre på den.

Så ælter du rundt i dårlige tanker og dårlig samvittighed og ender med at trøstespise eller skælde endnu mere ud – en nedadgående spiral er startet.

Vil du gerne ændre denne nedadgående spiral?

Så kan jeg kan varmt anbefale dig at lytte til psykolog Mette Holm’s video omkring vaner.

Hun forklarer helt enkelt hvorfor det er så svært at ændre en dårlig vane og hvad du skal gøre for så alligevel at ændre dem.

Du finder link til Mette’s video her:

Så stop dog de dårlige vaner —>

Den dårlige nyhed er: Det ER virkelig svært at ændre en vane – fordi det faktisk er en om-programmering af din hjerne.

Den gode nyhed er: Det er dig der bestemmer over din hjerne 🙂

Så først og fremmest skal du beslutte dig for hvad du vil sætte i stedet for den dårlige vane – hvilken lille ting vil du bevidst gøre anderledes end du plejer.

Dernæst skal du så virkelig holde fast og være stålsat på at få ændret din vane så du kan få om-programmeret din hjerne.

Drop de dårlige vaner

For at teste Mettes teori kan det være en god ide at starte med en lille dum vane, som det eksempel hun nævner – i stedet for at spise den Mars bar hver aften foran TV, så rejs dig op og gå tre gange rundt om bordet eller hent et glas vand.

Hvis du så virkelig har mod på at ændre en vane der ’sparker røv’ og bringer dig tættere på det liv du drømmer om, så kræver det naturligvis også en større indsats, men princippet er det samme.

Hvis du som jeg har en rigtig dårlig vane med at tale negativt til dig selv og fortælle dig selv at du bare er for dum, for meget, for stor, for fjollet, for dårlig som mor (fortsæt selv), så kræver det virkelig fokus og vilje at ændre den vane.

For mig virker positive bekræftelser rigtig godt.

Positive bekræftelser giver fokus på den gode vane du gerne vil have ind i dit liv og skubber den dårlige vane i baggrunden.

Feel Free armbåndene bærer de positive bekræftelser jeg selv har haft rigtig god erfaring med og jeg ved at du også kan få glæde af dem. Du har den power inden i.

Den positive bekræftelse jeg selv bruger mest er: Jeg værdsætter mig selv – I care for me.

En anden bekræftelse jeg bruger rigtig meget er: Jeg elsker mig selv – I love me

Jeg ved at lige præcist den bekræftelse – jeg elsker mig selv – kan være en kæmpe udfordring for dig. Første gang jeg stod foran et spejl, kiggede mig selv i øjnene og sagde: Jeg elsker mig selv kunne jeg slet ikke lade være med at skære ansigter og grine af det.

Tør du prøve?

Luk øjnene et øjeblik og sig: Jeg elsker mig selv. Jeg ææææælsker mig selv.

Hvad sker der?

Hvis du sidder og fniser og tænker – ej det er for åndsvagt, eller hvis du kan mærke at du bliver ked af det, så vil du have rigtig stor glæde af at bruge denne bekræftelse. Hver dag og gerne flere gange om dagen.

Hvis du tænker at du virkelig gerne vil have det bedre og sige farvel til tankemylder, dårlig samvittighed og den der nagende fornemmelse af ikke at være god nok, så kan du heldigvis starte med det samme.

Dette øjeblik er det perfekte tidspunkt at starte på en god vane.

Der er ingen grund til at vente til i morgen.

Hvis du har brug for hjælp til ændre en vane, så kan et Feel Free armbånd være din daglige insisterende men kærlige påmindelse om at holde fast og blive ved med at gå vejen.

Ja tak, jeg vil gerne finde min personlige positive bekræftelse —>

Nej tak, jeg har det fint med alle mine dårlige vaner – lad mig bare sidde her i fred.

Husk at selv den længste rejse starter med det første skridt.

Hvis du gerne vil se mere til psykolog Mette Holm, så kan du blandt andet tilmelde dig hendes daglige boost af selvkærlighed. Hver morgen, 5 dage om ugen modtager du en lille fin mail med et spark til det lave selvværd. Det er helt gratis.

Herunder er et link hvor du kan tilmelde dig:

Et dagligt selvkærligt boost –>

De kærligste hilsner
Nina

Hvis du gerne vil læse mere om tanken bag Feel Free armbåndene så kan du følge dette link:

Om Feel Free armbånd —>

Jeg ønsker dig stor succes med at ændre dine dårlige vaner.

De kærligste hilsner

Nina

Nina Nygaard

Du kunne måske også være interesseret i disse indlæg

Ved at bruge hjemmesiden accepterer du brugen af cookies mere information

Cookie indstillingerne på denne hjemmeside er aktiveret for at give dig den bedste oplevelse. Hvis du fortsætter med at bruge hjemmesiden uden at ændre dine cookie indstillinger eller du klikker Accepter herunder, betragtes dette som din accept

Luk